مهندس فخرایی مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی فخر ترشیز است. او می گوید که شرکت فرآورده های لبنی فخر ترشیز با نام تجاری کوشان توس  در سال ۱۳۸۳ با هدف کمک به دامداران منطقه و کمک به اشتغال نیروی کار شهرستان تاسیس گردید و ظرف مدت کمتر از یک سال با توجه به پشتکار هیئت مدیرهُ توانست در ابتدا شیر پاکتی یارانه ای را تولید و بسته بندی و در سطح منطقه توزیع نماید و پس از آن بسته بندی شیر مدرسه در اولویت کاری شرکت در کنار تولید و بسته بندی سایر محصولات لبنی از قبیل ماست دوغ قرار گرفت.

به گفته او با تلاش کارشناسان و نیروهای مجرب شرکت و توانمندسازی مجموعه که منجر به دریافت لوح های تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی استان و آموزش و پرورش استان و شهرستان های همجوار و گواهینامه رعایت از حقوق مصرف کننده شده اولویت کاری مجموعه به سمت توسعه در زمینه فضاهای تولید و کامل تر شدن سبد محصول قرار گرفت که در حال حاضر در این مجموعه انواع ماست ،ماست چکیده ساده و طعم دار دوغ های بدون گاز شیر پاستوریزه ساده و طعم دار انواع پنیر پیتزا ،پنیر صبحانه، کره حیوانی، روغن زرد گاوی در بسته بندی های متنوع با ظرفیت اشتغال زایی بالغ بر ۱۰۰ نفر در حال کار هستند.هندس فخرایی مدیرعامل این شرکت که خود عضو هیئت مدیره خانه صنعت کاشمر نیز هست در گفتگویی با ما از علاقه اش به مباحث حوزه نوآوری و لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه گفت. آنچه در پی می آید پرسش های ما و پاسخ هاست؛

-از مفهوم نوآوری در مجموعه کوشان چه تعریفی شده  و چقدر به این مهم اهمیت می دهید؟

هر چیزی که موجب بهبود روند کاری شود نوآوری محسوب شده و این مهم با توجه به رقابت بالا در صنعت لبنیات در مجموعه کوشان با اهمیت تلقی شده و با توجه به آنکه در محصول تولیدی باید ذائقه مشتری در اولویت باشد با بروز رسانی ماشین آلات و تجهیزات در کنار بالا بردن سطح اطلاعات کارشناسان کیفیت محصولات و بسته بندی به طور مستمر بهبود می یابد.

ـ از دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه چه انتظاری دارید؟

ارتباط دانشگاه با مجموعه می تواند به نحوی باشد که تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی مرتبط با مسائل و موانع کاری پیش روی مجموعه به جهت کاهش هزینه ها افزایش سود و بهره وری بیشتر و رسیدن به اهداف مجموعه انتخاب شود که علاوه بر هدفمند بودن تحقیقات به تجربه دانشجو کمک شایانی نموده و در ورود به بازار کسب و کار بعد از فراغت تحصیل میسر می کند و برای مجموعه نتایج عالی در پیش خواهد داشت.

ـ سرفصل حمایت از تولید داخلی برای شما چه ملاک هایی دارد؟

در بحث حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر آنکه مجموعه بادر نظرگرفتن  توان و نیاز مشتری محصولاتی را تولید می‌نماید که کیفیت و قیمت تمام شده آن مشتری را به سمت کالاهای تولید داخلی جذب می نماید و باید سازمان‌ها و نهادهای دولتی به صورت یک صدا در عمل در کنار تولید کننده و حامی تولید‌کننده باشند.

27 خرداد 1399
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.