یک موسسه مشاوره بازاریابی، در جدیدترین تحقیق خود اعلام کرده که هفت عبارت زیر بیشترین تاثیر را روی مشتریان‌ما می‌گذارند:

“نمی‌دانم،اما اجازه بدهید درباره‌اش تحقیق کنم “از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری سوالی از ما می‌کند ولی جواب آن را نمی‌دانیم. در چنین موقعیتی بهتر است به جای ارائه اطلاعات نادرست یا دست به سر کردن مشتری، صادقانه بگوییم که پاسخ مشتری را نمی‌دانیم ولی تلاش می‌کنیم پاسخ سوالش را پیدا کنیم

“ممنون که این نکته را به ما یادآوری کردید”. از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری بابت یک موضوعی از ما شکایت می‌کند یا ایده مهمی را با ما در میان می‌گذارد و می‌خواهیم او تشکر کنیم.

“مطمئنا درخواست‌تان را پیگیری می‌کنم” از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری یک درخواست ویژه دارد که فراتر از اختیارات ماست یا برای بررسی آن به زمان بیشتری نیاز داریم و نمی‌خواهیم خیلی زود به مشتری جواب بدهیم

” از شما بابت این مشکل عذرخواهی می‌کنم” از این عبارت برای عذرخواهی از مشتری شاکی، به خصوص زمانی که متوجه شده‌ایم اشکال از شرکت ماست، استفاده می‌کنیم.

“خیلی زود شما را مطلع می‌کنم” از این عبارت برای پاسخگویی به یک مشتری عجول و کم حوصله استفاده می‌کنیم.

“خوشحال میشم کمک‌تون کنم “از این عبارت برای خوشامدگویی به مشتری و اعلام آمادگی برای کمک به او استفاده می‌کنیم

“خیلی دوست داشتم کمک‌تون کنم ولی” … از این عبارت برای عذرخواهی از مشتری بابت این که نتوانسته‌ایم خواسته‌اش را برآورده کنیم، استفاده می‌کنیم.

14 دی 1401
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.